Programvaror och molntjänster 2019

Programvaror är motorn i digitalisering av offentlig sektor. Med kommande avtal ska både traditionella programvarulicenser och innovativa molntjänster att kunna avropas.

Upphandlingen omfattar samma produkter och tjänster som nuvarande avtal (Programvaror och programvaror som molntjänst 2016). Det nya avtalet kommer att ersätta befintligt avtal som löper till 2021-12-11.

Om upphandlingen

Syftet med upphandlingen är ett heltäckande programvaruramavtal som är öppet och flexibelt för den dynamiska utvecklingen inom digitalisering. Vi kommer att modernisera ramavtalet för att på ett bättre sätt svara upp mot offentlig sektors växande behov av programvara. Allt fler verksamhetsgrenar digitaliseras och därmed utökas behovet av olika programvarulösningar.

Tidplan för upphandlingen

Upphandlingen är annonserad, se annonsen här.

Beräknad avtalsstart under Q4 2020 (med reservation för eventuell överprövning).

Om upphandlingen

  • Sista anbudsdag: 2020-07-03
  • Status: Pågående
  • Upphandlingsområde: IT-produkter och tjänster

Tipsa en vän

Kontaktperson

Magnus Wallbert

Upphandlare, SKL Kommentus Inköpscentral
Tel:
08 709 59 66
Mobil:
072 584 74 48
Skicka e-post

Avtalsnytt

Prenumerera på ramavtalsnyheter inom IT och digitalisering dess produkter och tjänster. Du får nyheter och information via e-post.