Inkasso- och påminnelsetjänster 2019

Syftet är att upphandla ett relevant och användarvänligt ramavtal som täcker in kommunernas, regionernas och dess bolags behov av inkassotjänster.

Om upphandlingen

Fokus i upphandlingen kommer att vara på hög lyckandegrad samtidigt som gäldenärerna ges rätt förutsättningar för att bli skuldfria i ett tidigt skede.

Upphandlingens exakta omfattning avgörs under förstudien men områden som kommer inkluderas är t.ex. inkassotjänster inom Sverige och utomlands, efterbevakning och tjänster i samband med myndighetsåtgärder.

Kommande avtal ska så småningom ersätta nuvarande avtal Inkassotjänster 2014.

Tidplan för upphandlingen

Upphandlingen är annonserad, du hittar annonsen här. Det färdiga avtalet beräknas vara klart för avrop under Q2 2020.

Om upphandlingen

  • Sista anbudsdag: 2020-03-12
  • Status: Pågående
  • Upphandlingsområde: Finansiella tjänster

Tipsa en vän

Kontaktperson

Pernilla Jönsson

Upphandlare, SKL Kommentus Inköpscentral
Mobil:
072-999 24 39
Skicka e-post

Avtalsnytt

Prenumerera på ramavtalsnyheter inom finansiella samt HR-relaterade tjänster och produkter. Du får nyheter och information via e-post.