Hygienartiklar och städmaterial 2018

Syftet med upphandlingen av hygienartiklar och städmaterial är att tillhandahålla produkter för daglig användning inom sjukvård, kök, servering och rengöring. Produkterna ska leva upp till omfattande miljökrav.

Kommande ramavtal ska ersätta Hygien, papper och plastmaterial 2013 som gäller till mars 2019.

Information augusti 2018: Hygien, papper och plastmaterial 2018 blir Hygienartiklar och städmaterial 2018

Vi har beslutat att byta namn på upphandlingen då två nya produktområden - städmaterial och rengöringsprodukter - tillkommit. Namnbytet förklarar tydligare produkternas syfte än vilket material de är tillverkade av.

Namnändringen påverkar inte den avropsberättigade kretsen. Samtliga som var avropsberättigade på upphandlingen med gamla namnet kvarstår även på det nya.

Om upphandlingen Hygienartiklar och städmaterial 2018

Följande varugrupper ingår preliminärt i upphandlingen:

1. Torkpapper och servetter
2. Påsar och säckar
3. Handskar
4. Servering
5. Personlig hygien och förband
6. Vård
7. Städmaterial
8. Rengöringsmedel

Tidplan för upphandlingen

Upphandlingen är nu annonserad. Målsättningen är att ha nytt ramavtal klart då nuvarande ramavtal löper ut mars 2019.

Om upphandlingen

  • Sista anbudsdag: 2018-10-15
  • Status: Pågående
  • Upphandlingsområde: Vårdrelaterad förbrukning och läkemedel

Tipsa en vän

Kontaktperson

Camilla Stiller

Upphandlare, SKL Kommentus Inköpscentral
Tel:
031 7016201
Mobil:
072 2545957
Skicka e-post
SKL Kommentus UC