Boknings- och bidragslösningar 2017

Upphandlingen är ett samverkansprojekt mellan 200 kommuner, SKL samt SKL Kommentus Inköpscentral. Målet med kommande ramavtal är enklare och effektivare användning av kommunala kultur- och fritidsanläggningar. Förbund/föreningar eller privatpersoner ska kunna söka, boka och betala en aktivitet eller evenemang över hela Sverige dygnet runt. Vidare kan bidrag sökas för genomförda aktiviteter. Kommunens administratörer i sin tur handlägger inkommande boknings- och bidragsansökningar - allt i samma lösning.

Information november 2018 - upphandlingen av boknings- och bidragslösningar avbryts

Då vi endast fick in anbud från två leverantörer som vid utvärderingen inte klarade kraven, har vi inga leverantörer att skriva avtal med. Därför måste uphandlinen avbrytas.

Upphandlingen projektgruppe kommer nu prata med initierande kommuner och pilotkommuner kring hur deras behov av stöd och hjälp ser ut nu när upphandlingen inte blir av. Vi kommer även titta på om upphandlingen kan formas om och möta kommunernas behov genom att t.ex. ställa andra krav.

Om upphandlingen

  • Status: Pågående
  • Upphandlingsområde: Digitala tjänster

Tipsa en vän

Kontaktpersoner

Tommy Bengtsson

Avtalsansvarig digitala tjänster, SKL Kommentus Inköpscentral
Tel:
08 709 55 20
Mobil:
072 450 01 27
Skicka e-post

Klara Diskay

Upphandlingskonsult, AffärsConcept
Tel:
08 709 59 84
Mobil:
072 584 74 50
Skicka e-post

Lovisa Jorikson Wahl

Upphandlingskonsult, AffärsConcept
Tel:
08 709 59 91
Mobil:
072 746 88 33
Skicka e-post
SKL Kommentus UC