Ramavtalsområde

Järnhandelsvaror

Avtalet för järnhandelsvaror fyller behovet av exempelvis traditionella verktyg, redskap, utrustning, elmaterial och sanitet till verksamheten. Det breda produktsortimentet passar för såväl dagligt underhåll som reparationer och renoveringar.

Ramavtalet för Järnhandelsvaror 2015 omfattar:

Produktgrupper och exempel på artiklar som ingår

  • Infästning (spikar, skruvar, muttrar, beslag och pluggar)
  • Handverktyg (hammare, tänger, skruvmejslar, vinklar och gripverktyg)
  • Förnödenheter (tejp, lim, fog, färg och penslar)
  • Elverktyg (såg, slip, skruvdragare och dammsugare)
  • Tillbehör elverktyg (borr, sågblad, dammsugarpåsar och borrsatser)
  • Skyddsutrustning (skyddshandskar, hörselskydd, huvudskydd och första hjälpen)
  • Redskap (spade, kvast, skyffel och hink)
  • Verkstadsutrustning (verktygslåda, stege, verktygshållare och avlastningsvagn)
  • Elmaterial (jordfelsbrytare, bygglampor, sladdar, kablar och grenuttag)
  • Sanitet (toalettstolar, blandare, duschtermostat)
  • Svetsverktyg (svetsmaskiner, rörtråd, svetsklammor, svetskablar och andra svetstillbehör)

Avtalet är tecknat med en leverantör – Tools Sverige AB - för samtliga 290 geografiska områden.

Avropa och beställ från leverantör

Efter att du, eller annan utsedd person hos er, anmält avrop tar leverantören kontakt för hantering av alla praktiska frågeställningar. Därefter beställer du löpande via e-post, kundtjänst eller webbutik.

Vem kan göra avrop?

För att ha möjlighet att avropa på våra ramavtal måste din myndighet först ha betalt den årliga serviceavgiften på 1 000 kronor. Myndigheten måste också ha anmält intresse för det här avtalet, en så kallad avropsanmälan. Hör med upphandlingsansvarig i din organisation om beslut finns om avrop på det här ramavtalet. Här kan du läsa mer om hur avropsanmälan fungerar.

Stöd för avrop

Se publicerade bilagor under rubriken Järnhandelsvaror 2015 nedan.

Ramavtalet har förlängts till 2019-04-24.

Järnhandelsvaror 2015

1 leverantör

Logga in för att se om du kan göra avrop

Avtalstid: 2016-04-25 till 2019-04-24

Ramavtalsområde: Teknik och energi

Levernatörerna till ramavtalet
Leverantör Kontaktperson
TOOLS Sverige AB
Namn:
Urban Åkerman
Telefon:
010-454 78 33
:
Visa avtalet i Tendsign

Tipsa en vän

Anmäl avrop

Börja med att logga in på Mina sidor. Där ser du även vilka avtal du är avropsberättigad på. Observera att du inte ska anmäla avrop för ombudsavtal.

Fråga kundsupport

Har du frågor som rör ramavtalet, avropsanmälan eller ditt avrop - kontakta kundsupport.
Tel: 08 525 029 96
E-post:

Vid behov vidarebefordrar kundsupport frågor till : , kategoriansvarig teknik och energi SKL Kommentus Inköpscentral

Vanliga frågor

Vilka produkter ingår inte i ramavtalen för järnhandelsvaror?

I avtalen ingår inte följande närliggande produktområden:

  • elartiklar
  • VVS-/VA-materiel
  • övrigt byggmaterial (utöver infästningsartiklar och förnödenheter)
  • arbetskläder/ arbetsskor (utöver arbetshandskar)
  • ljuskällor
  • städredskap och rengöringsmedel

Avtalsnytt

Prenumerera på ramavtalsnyheter inom bostad och entreprenad samt teknik och energi. Du får nyheter och information via e-post.

SKL Kommentus UC