Störningar i leverantören Tunstalls tjänster
Många av våra kunder upplever just nu störningar i leverantören Tunstalls tjänster på ramavtalet Trygghetslarm och larmmottagning 2015. Det gäller både för larmmottagningen och i Tunstalls kundsupport.

Vi har löpande dialog med Tunstall för att få uppdateringar om händelsen och information om vilka åtgärder Tunstall vidtar för att lösa situationen. Vi följer utvecklingen noggrant.
Tunstall jobbar mycket hårt för att klara av den höga belastning av inkommande larm och samtal som bolaget just nu upplever.
Vi vill uppmana alla kunder att ta del av och följa den information som Tunstall går ut med via sin hemsida och i Tunstall Connect. Tunstall har sammanställt information om de pågående störningarna på sin hemsida. Informationen finns här https://tunstall.service-now.com/csm
Behöver ni hjälp med att tolka ramavtalet eller är osäkra på vad som gäller för era egna kontrakt med leverantören, kontakt vår kundsupport i första hand.
Liknande nyheter
- Fyra snabba frågor om Pension 15 januari 2021
- Fyra snabba frågor om Programvaror och molntjänster 14 januari 2021
- Så har Inköpscentralen under hösten följt upp risken för tvångsarbete i våra ramavtal 16 december 2020