Ramavtalet omfattar
Ramavtalet omfattar följande tjänster:
- fullständig pensionsadministration av KAP-KL, AKAP-KL, PFA, PA-KL samt äldre bestämmelser och överenskommelser inkluderande eventuella pensionsreglementen för förtroendevalda
- förmedlingstjänst för avgiftsbestämd ålderspension
- utökad pensionsadministration
- löneväxling
- försäkring av den förmånsbestämda ålderspensionen (FÅP) med tillhörande premiebefrielse, efterlevandepension till vuxen och barn och intjänad pensionsrätt (IPR).
Ramavtalet omfattar även möjlighet för upphandlande myndigheter att vid avrop ställa kompletterande krav och specificera villkor utifrån den upphandlande myndighetens behov. Preciserande och kompletterande krav kan ställas inom följande områden.
- Tillhandahållande av tjänsten annan pensionslösning
- Service/tillgänglighet
- Onlinetjänst
- Pensionsskuldberäkningar
- Individuell arbetsgivaredeklaration (AGI)
- Statistik
- Villkor för behandling av personuppgifter
- Inlösen av IPR
- Kostnader/avgifter för försäkringslösningar
- Avkastning, nyckeltal och garantier
- Pris
Så avropar och beställer du
Avrop sker genom förnyad konkurrensutsättning (FKU). Se avropsvägledning och avropsstöd för mer information.
Stöd för avrop
Pension 2019 har en ny uppdaterad mall för förnyad konkurrensutsättning. Vi rekommenderar att denna mall används för att ge er bästa svar och förutsättning för ett bra och tydligt avrop samt avtal med leverantör framåt.
Underlaget i ert avrop kan anpassas för att på bästa sätt möta ert specifika behov utöver det som kravställts i upphandlingen av ramavtalet. Vi har tagit fram en kravkatalog som ni kan tillämpa vid avrop, tillämpningen kan ske både som obligatoriska krav och utvärderingskriterier beroende på ert behov.