Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Kontor

Möbler 2025

Här kan du ta del av förarbetet inför upphandlingen. Processen kommer att resultera i ramavtal för möbler.

Status: Förstudie Marknadsanalys, kundbehov, kravfångst, framtagning av upphandlingsdokument
Planerad avtalsstart: oktober 2026

Kommande ramavtal ska ersätta de befintliga avtalet Möbler för skola och förskola 2020 samt Möbler för kontor och omsorg 2021.

Om förarbetet inför upphandlingen

Inför nästa ramavtalsupphandling inom avtalsområdet Möbler kommer vi att arbeta på ett förnyat sätt under förstudien. Efter en analys av de tidigare upphandlingsprocesserna har vi kommit fram till att förarbetet bör delas upp och genomföras i olika etapper. Genom att göra detta kan vi fokusera extra mycket på kritiska områden samtidigt som vi minskar resursåtgången för samtliga parter.

Med detta upplägg hoppas vi kunna genomföra mer djupgående kartläggningar och analyser av våra befintliga ramavtals för- och nackdelar, förstå marknaden bättre samt få en tydligare bild av kunders behov framöver. 

Gå med i vår referensgrupp

Vi planerar att genomföra referensgruppsmöten inom etapperna. Upplägg för referensgruppsmöten meddelas vid senare tidpunkt.

Förarbetets tidplan

Efter en analys av de tidigare upphandlingsprocesserna har vi kommit fram till att förarbetet bör delas upp och genomföras i olika etapper.

Preliminär tidplan

  • Etapp 1, Typfallssortiment: 2023-09 till 2024-03
  • Etapp 2, Hållbarhet: 2024-03 till 2024-09
  • Etapp 3, Affärs- och upphandlingskritiska delar: 2024-09 till 2025-02
  • Etapp 4, Anbuds- och avtalssida: 2025-02 till 2025-05

Inom etapperna planerar vi att genomföra 1-2 referensgruppsmöten. För etapp 1 kommer referensgruppsmötena fokusera på typfallsortimentet och dess kravställning inom exempelvis utförande, hållbarhet och tekniska krav.

Kontakt person bild

Mattias Arvidsson

Upphandlare
Adda Inköpscentral
040 685 25 92
072 997 20 83
Prenumerera på Avtalsnytt
Referensgrupp

Anmäl dig till referensgruppen genom att fylla i och skicka in vårt formulär för intresseanmälan. Anmälan är öppen för avropsberättigade myndigheter/enheter.