Bemanningstjänster 2024
Syftet med ramavtalet är att våra kunder ska på ett enkelt sätt kunna avropa tillfällig personal vid behov, till exempel vid arbetstoppar, sjukfrånvaro eller annan frånvaro av ordinarie personal.
Bemanningstjänster 2024 ska ersätta befintligt ramavtal Bemanningstjänster 2020.
Upphandlingens omfattning
Upphandlingen omfattar bemanningstjänster främst inom administrativa roller.
Idag omfattar befintligt avtal följande yrkeskategorier:
- Personal/HR
- Administration/internservice
- Ekonomi
- Information/kommunikation
- Fastighet
- Interim chef
Vi kommer att se över ytterligare yrkeskategorier och roller, dock omfattas inte sjukvårdspersonal.
Varför upphandlar vi bemanningstjänster?
Ramavtalet ger er som kund ett stöd i att enkelt kunna avropa tillfällig personal vid behov.
Genom ett samordnat ramavtal tar vi fram vägledningar, mallar, ger stöttning vid avrop, samt förvaltar och följer upp ramavtalen löpande tillsammans med ramavtalsleverantörerna. I upphandlingen går vi grundligt igenom aspekter som hållbarhet, informationssäkerhet, och tar fram väl avvägda avtalsvillkor.
Hållbarhet i upphandlingen
Viktiga hållbarhetsaspekter är bland annat konsulters välmående och känsla av tillhörighet.
Vi har för avsikt att se över och analysera miljöpåverkan från datalagring.
Gå med i vår referensgrupp
Vill du ha möjlighet att bidra med dina erfarenheter och synpunkter inom bemanningstjänster. I så fall är du varmt välkommen att anmäla ditt intresse för att delta i vår referensgrupp. Att få in synpunkter från kunder har stor betydelse för en lyckad upphandling.
Klicka här för att anmäla dig till referensgruppen.
Tidplan för upphandlingen
Vi beräknar att annonsera upphandlingen i april 2025, för att ersätta befintligt ramavtal som löper ut i januari 2026.