Så går våra upphandlingar till
Samtliga upphandlingar vi gör föregås av omfattande bedömningar och analyser av marknaden. Detta är viktigt då de färdiga ramavtalen ska kunna användas i din verksamhet och leda till goda affärer.
Hur bestäms vilka upphandlingar som ska göras?
Vi får löpande upphandlingsförslag på varu- och tjänsteområden från våra kunder, SKR, leverantörer och branschorganisationer. Dessutom gör Inköpscentralen egna analyser om framtida behov och marknad. I nästa steg i arbetet sammanställer vi förslagen och gör en övergripande bedömning.
Därefter gör vi mer fördjupade analyser som ska besvara som frågeställningar som exempelvis; kan vi med upphandlingen skapa tillräcklig konkurrens? Hur ser leverantörsmarknaden ut – regional och lokalt?
Upphandlingsplanen
I Upphandlingsplanen som vi publicerar en gång per år, listar vi de upphandlingar som kommer annonseras under det kommande kalenderåret. Samt information om vår plan på längre sikt.
Kontakta oss
Telefon: 08 525 029 96
Mejl: inkopscentralen@adda.se