Kontorsmaterial

Ramavtalet Kontorsmaterial 2014 erbjuder ett brett urval artiklar inom kontorsmaterial och dess produktgrupper.

Frågor om ramavtalet?

Kontakta kundsupport så hjälper vi dig.

Tel:
08 525 029 96
Skicka e-post

Kontorsmaterial 2014

2015-12-07 till 2019-12-06

Utbudet av produkter i avtalet används inom kommun, landsting och kommunala bolag exempelvis på IT-avdelningar och kontor. Det är enkelt att beställa. Du kan till exempel se de senaste beställningarna, vilket gör det enkelt att upprepa senaste köp.

Ramavtalet för Kontorsmaterial 2014 omfattar

Följande 7 produktgrupper:

  • Räknare och maskiner
    Exempel bordsräknare och dokumentförstörare
  • Pennor, korrigering och linjal
    Exempelvis stift- och kulpennor, radergummi och reservstift
  • Skrivbordstillbehör
    Som hålslag, pennställ, skrivbordsunderlägg med mera
  • Klipp- och fästmaterial
    Som häftapparater, tejp, sax, gem
  • Pärmar och sortering
    Exempelvis pärmar, register, arkivkartonger och laminseringsplast
  • Papper, block och blanketter
    Exempel kollegieblock, blädderblock och kuvert
  • Planeringstillbehör
    Som almanackor, whiteboardtavlor, blädderblockshållare med mera

Avtalet omfattar inte skolmaterial, datormaterial, kopieringspapper och tonerkassetter.

Avropa och beställ steg för steg

  1. Får jag använda ramavtalet?

    Titta i fliken Är jag berättigad om din organisation finns bland de avropsberättigade. Kontrollera även med upphandlingsansvarig i den kommun/landsting/region/kommunala bolag du tillhör att avropsanmälan är gjord på ramavtalet. Vet du inte vem du ska kontakta, vänd dig till SKI kundsupport.

  2. Ställ dig frågan: Vad behöver min verksamhet?

    Börja med att specificera dina behov och krav på det du ska köpa från ramavtalet.
  3. Titta i stöddokumenten

    Använd stöddokumenten under fliken Stöddokument som vägledning vid ditt avrop. En leverantör kan betyda per geografiskt område, delområde eller båda två. Säkerställ att du vet vad som gäller för just detta avtal.

  4. Kontakta leverantören

    Titta under fliken Leverantörer. Där hittar du kontaktuppgifter både till den som tar emot löpande beställningar och avtalsansvarig.

  5. Teckna kontrakt

    Du kan nu teckna kontrakt med den som står som avtalsansvarig hos ramavtalsleverantören, kontraktet ska alltid följa ramavtalet. Ibland går det att göra köp inom ramavtalet utan att teckna kontrakt, då kan du beställa direkt hos angiven beställningskontakt. Avropsvägledningen bland stöddokumenten ger mer specifika detaljer, i vissa fall finns även kontraktsmall.

    Behöver du ytterligare hjälp, kontakta SKI kundsupport.

Leverantörer

Är jag berättigad

Avropsberättigade kunder

Vilka som har rätt att använda ett ramavtal bestäms redan i upphandlingsfasen för respektive ramavtal. Se vilka som är avropsberättigade i ramavtalsbilagan Avropsberättigade parter som är publicerad under fliken Stöddokument.

Du kan även använda sökfunktionen som hjälp för att se om du kan använda ramavtalet.

Vid oklarheter gäller ramavtalsbilagan Avropsberättigade parter före andra uppgifter.

Historik och viktiga händelser

Godkända prisjusteringar publicerade

Prisjusteringar för 2018 som leverantören aviserat och fått godkänt enligt avtalsvillkoren är nu publicerade som uppdaterade prislistor som börjar gälla från och med 12 mars 2018.