Datormaterial inklusive tonerkassetter

Ramavtal Datormaterial inklusive tonerkassetter 2014 erbjuder datormaterial, skrivartillbehör och ergonomiska tillbehör.

Frågor om ramavtalet?

Kontakta kundsupport så hjälper vi dig.

Tel:
08 525 029 96
Skicka e-post

Datormaterial inkl tonerkassetter 2014

2015-11-30 till 2019-11-30

Avtalet används i många verksamheter inom kommun, landsting och kommunala bolag - exempelvis it-avdelningar och kontorsmiljöer. Det är enkelt att beställa. Du kan till exempel se de senaste beställningarna, vilket gör det enkelt att upprepa senaste köp.

i
Juni 2018: Ramavtalsleverantören Supplies Team har uppdaterat sin nettoprislista då en produkt ersatts av en annan. För att nå prislistan, klicka på länken vid leverantörsnamnet under fliken Leverantörer.

Ramavtalen för Datormaterial inklusive tonerkassetter 2014 omfattar

  • Datormaterial
    Exempel USB-minnen, CD-R och DVD-R skivor och skärmskyddsfilm för smarta telefoner och surfplattor, adaptrar
  • Skrivartillbehör
    Exempelvis original och miljö tonerkassetter, trummor och bläckpatroner
  • Ergonomiska tillbehör
    Exempelvis musmattor, ergonomiska tangentbord, och ståstöd

Avtalet omfattar inte skärmar, surfplattor, mobiltelefoner eller datorer.

Det finns möjlighet till samordnad varudistribution, vilket innebär att leveranser sker till en omlastningscentral istället för till varje beställande enhet. Att sköta distributionen på det här sättet spar både på miljön och administrativa resurser för avropande myndigheter.

Avropa och beställ steg för steg

  1. Får jag använda ramavtalet?

    Titta i fliken Är jag berättigad om din organisation finns bland de avropsberättigade. Kontrollera även med upphandlingsansvarig i den kommun/landsting/region/kommunala bolag du tillhör att avropsanmälan är gjord på ramavtalet. Vet du inte vem du ska kontakta, vänd dig till SKI kundsupport.

  2. Ställ dig frågan: Vad behöver min verksamhet?

    Börja med att specificera dina behov och krav på det du ska köpa från ramavtalet.
  3. Titta i stöddokumenten

    Använd stöddokumenten under fliken Stöddokument som vägledning vid ditt avrop. En leverantör kan betyda per geografiskt område, delområde eller båda två. Säkerställ att du vet vad som gäller för just detta avtal.

  4. Kontakta leverantören

    Titta under fliken Leverantörer. Där hittar du kontaktuppgifter både till den som tar emot löpande beställningar och avtalsansvarig.

  5. Teckna kontrakt

    Du kan nu teckna kontrakt med den som står som avtalsansvarig hos ramavtalsleverantören, kontraktet ska alltid följa ramavtalet. Ibland går det att göra köp inom ramavtalet utan att teckna kontrakt, då kan du beställa direkt hos angiven beställningskontakt. Avropsvägledningen bland stöddokumenten ger mer specifika detaljer, i vissa fall finns även kontraktsmall.

    Behöver du ytterligare hjälp, kontakta SKI kundsupport.

Leverantörer

Är jag berättigad

Avropsberättigade kunder

Vilka som har rätt att använda ett ramavtal bestäms redan i upphandlingsfasen för respektive ramavtal. Se vilka som är avropsberättigade i ramavtalsbilagan Avropsberättigade parter som är publicerad under fliken Stöddokument.

Du kan även använda sökfunktionen som hjälp för att se om du kan använda ramavtalet.

Vid oklarheter gäller ramavtalsbilagan Avropsberättigade parter före andra uppgifter.

Historik och viktiga händelser

Information 20 juni 2018: ny nettoprislista publicerad

Ramavtalsleverantören Supplies Team har uppdaterat sin nettoprislista då en produkt ersatts av en annan. För att nå prislistan, klicka på länken vid leverantörsnamnet under fliken Leverantörer.