Ramavtalet omfattar
Leverantören ska erbjuda och tillhandahålla digitala och fysiska utskickstjänster både för rutin- och regelbundna försändelser samt enstaka utskicksuppdrag så som informationsutskick vid särskilda tillfällen och dylikt. Vid den förnyade konkurrensutsättningen specificerar upphandlande myndighet vilka format för utskick och utskickstjänster som efterfrågas för det enskilda kontraktet.
Digitala utskick
Leverantören ska bland annat erbjuda och tillhandahålla nedan digitala utskickstjänster:
- Digitala utskick till digital brevlåda via Mina meddelanden
- Digitala betalningsbara fakturor till digital brevlåda
- E-faktura till internetbank (privatpersoner och företag)
- EDI-faktura genom befintliga standardformat och lagstandard så som t.ex. Svefaktura och PEPPOL
Fysiska utskick
Leverantören ska bland annat erbjuda och tillhandahålla nedan fysiska utskickstjänster:
- Utskriftstjänster
- Standardförsändelse
- Kuvert
- Efterföljande sida/extra ark
- Baksideutskrift
- Andra tillval och tjänster kopplat till fysiska utskick
- Porto
Se avropsstöd för mer information om tjänster som är möjliga att avropa från ramavtalet.
Så avropar och beställer du
Avrop sker genom förnyad konkurrensutsättning.
Stöd för avrop
Under fliken Stöddokument och länkar kan upphandlande myndigheter ta del av det avropsstöd som finns framtaget för ramavtalet.