Vägmärken 2018

Vägmärken är en nödvändig och självklar del av gatubilden som ger såväl säkerhet som vägledning. Vi gör upphandlingen av vägmärken för att garantera kommunerna tillgång till skyltar då behovet är löpande året om.

Upphandlingen ska löpa parallellt med och ersätta det befintliga ramavtalet Vägmärken 2015 som löper ut 2020-02-28.

Om upphandlingen Vägmärken 2018

Likt tidigare avtal innefattar denna upphandling

- Vägmärken
- Uppsättningsmaterial
- Avspärrningsmaterial och tillhörande artiklar

Ambitionen är att vidga produktsortimentet med syfte att följa utvecklingen av digitala skyltar, exempelvis hastighetsskyltar som ändras efter väderlek/trafiksituation. Detta för att hantera de behov och krav som ett teknikstyrt samhälle ställs inför.

Var med och påverka

Har du erfarenhet av eller åsikter kring vägmärken och vill tycka till ser vi dig som ett värdefullt tillskott i vår avtalsgrupp för den här upphandlingen. Anmäl dig till gruppen här bredvid.

Tidplan för upphandlingen

Annonsering kommer ske under Q1 2019. Det färdiga ramavtalet beräknas vara klart för avrop Q3 2019.

Om upphandlingen

  • Status: Planerad
  • Upphandlingsområde: Gata och park

Tipsa en vän

Kontaktperson

Ylva Bergvall Granqvist

Upphandlare, SKL Kommentus Inköpscentral
Tel:
08 709 55 13
Mobil:
072 539 97 33
Skicka e-post

Avtalsgrupp

Anmäl dig till avtalsgruppen genom att fylla i och skicka in vårt formulär för intresseanmälan. Anmälan är öppen för avropsberättigade myndigheter/enheter.

Avtalsnytt

Prenumerera på ramavtalsnyheter inom bostad och entreprenad samt teknik och energi. Du får nyheter och information via e-post.

SKL Kommentus UC