Vägmärken inklusive avstängningsmaterial 2018

Vägmärken är en nödvändig och självklar del av gatubilden som ger såväl säkerhet som vägledning. Vi gör upphandlingen av vägmärken för att garantera kommunerna tillgång till skyltar då behovet är löpande året om.

Upphandlingen ska löpa parallellt med och ersätta det befintliga ramavtalet Vägmärken 2015 som löper ut 2020-02-28.

Om upphandlingen Vägmärken inklusive avstängningsmaterial 2018

Upphandlingen omfattas av tre anbudsområden:

1. Vägmärken och uppsättningsmaterial
2. Avstängningsmaterial och övrigt material för vägändamål
3. Elektroniska skyltar för vägändamål

Ambitionen är att vidga produktsortimentet med syfte att följa utvecklingen av digitala skyltar, exempelvis hastighetsskyltar som ändras efter väderlek/trafiksituation. Detta för att hantera de behov och krav som ett teknikstyrt samhälle ställs inför.

Tidplan för upphandlingen

Annonseringen är nu avslutad. Det färdiga ramavtalet beräknas vara klart för avrop januari 2020.

Om upphandlingen

  • Sista anbudsdag: 2019-06-30
  • Status: Pågående
  • Upphandlingsområde: Gata och park

Tipsa en vän

Kontaktpersoner

Ylva Bergvall Granqvist

Upphandlare, SKL Kommentus Inköpscentral
Tel:
08 709 55 13
Mobil:
072 539 97 33
Skicka e-post

Henrik Ellung

Kategoriansvarig gata och park, SKL Kommentus Inköpscentral
Tel:
08 709 55 07
Mobil:
076 125 19 25
Skicka e-post

Avtalsnytt

Prenumerera på ramavtalsnyheter inom bygg och fastighet, relaterade produkter och tjänster samt gata och park. Du får nyheter och information via e-post.