Tjänster för avtalsuppföljning 2018-2 - Hållbara leveranskedjor

Upphandlingen omfattar tjänster för avtalsuppföljning och ska tillgodose upphandlande myndigheters behov av uppföljning av hållbarhets- och miljökrav i ställda upphandlade avtal.

Ramavtalet är ett utökat avtalsområde från föregående ramavtal Uppföljandekontroller av sociala och etiska krav 2014.

Om upphandlingen

Upphandlingen är indelad i tre anbudsområden:

Hållbara leveranskedjor

  • Mänskliga rättigheter
  • Arbetares rättigheter
  • Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal eller lagstiftning
  • Miljö, såsom miljöprestanda eller innehållskrav
  • Djurskydd och djurvälfärd

Fabriksrevision

  • Mänskliga rättigheter
  • Arbetares rättigheter
  • Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal eller lagstiftning
  • Miljö, såsom miljöprestanda eller innehållskrav

Analystjänster

  • Kemiska analyser av varor och material där förekomsten av olika ämnen haltbestämts

Tidsplan

Beräknad avtalsstart är september 2019.

Om upphandlingen

  • Status: Pågående
  • Upphandlingsområde: Finansiella tjänster

Tipsa en vän

Kontaktperson

Jörgen Keckman Eriksson

Upphandlingskonsult, AffärsConcept
Tel:
08 709 59 58
Mobil:
072 729 05 57
Skicka e-post

Avtalsnytt

Prenumerera på ramavtalsnyheter inom finansiella samt HR-relaterade tjänster och produkter. Du får nyheter och information via e-post.

SKL Kommentus UC