Entrémattor 2021
Upphandlingen ska resultera i ett ramavtal med ett brett och relevant sortiment av entrémattor som lever upp till våra höga miljö- och hållbarhetskrav. Målet är att vi ska göra det enkelt för er att köpa hållbara entrémattor av god kvalitet till bra priser.

Kommande avtal ska ersätta nuvarande avtal Entrémattor 2017.
Om upphandlingen Entrémattor 2021
Upphandlingen gäller mattor av olika kvaliteter och storlekar såsom entrémattor, logomattor och andra mattor med tryck samt skrapmattor inklusive montering. Såväl köp som hyra inklusive tvätt- och utbytesservice omfattas.
Varför upphandlar vi entrémattor?
De varor och tjänster som ramavtalet avser ska medverka till ett minskat slitage på golv, bättre hygienisk miljö samt trevligare entré- och innemiljöer. Ramavtalet syftar till att underlätta renhållning av ytor inomhus samt att skapa en miljömässigt bra inomhusmiljö.
Målsättningen är att ni i nära samarbete med leverantörerna skapar en hög grad av effektivitet i serviceutförandet och därmed en mer kostnadseffektiv fastighetsskötsel.
Gå med i vår referensgrupp
Ni som är intresserade av att använda kommande avtal får gärna vara med i vår referensgrupp. Syftet är att stämma av planerat upplägg och avgränsningar i upphandlingen. Genom att delta i referensgruppen har ni möjlighet att påverka utformningen av upphandling och kommande ramavtal. Gå med i referensgruppen här.
Tidplan för upphandlingen
Vi beräknar annonsera upphandlingen under första kvartalet 2021. Vår målsättning är att ha ett färdigt ramavtal under andra kvartalet 2022.
Om upphandlingen
- Status: Planerad
- Upphandlingsområde: Förbrukningsmaterial
Kontaktperson

Ebba Melchior
Upphandlare, SKL Kommentus Inköpscentral- Tel:
- 031 701 66 90
- Mobil:
- 072 999 24 18
- E-post:
- Skicka e-post
Kommentarer (0)
Skriv en kommentar