Dryckesautomater 2017

Vill du ha tillgång till kaffe och dryck på jobbet? Fungerar dryckesautomaten i väntrummet dåligt? Behöver kaffemaskinen ständigt underhåll? Då är det här en upphandling du ska bevaka. Med Dryckesautomater 2017 finns både varma koppar och kalla glas alltid nära till hands.

Information februari 2019: Samtliga fyra anbudsområden har tilldelats i upphandlingen. Observera att ett anbudsområde har blivit överprövat.

Aktuell status i upphandlingen:

Anbudsområde 1: Kaffeautomater har blivit överprövat.

Avtalsspärren har löpt ut för Anbudsområde 2: Tillgänglighetsanpassade kaffeautomater, Anbudsområde 3: Begagnade kaffeautomater och Anbudsområde 4: Vattenautomater. Avtalet för dessa anbudsområden trädde i kraft den 20 februari 2019.

Om upphandlingen Dryckesautomater 2017

Precis som befintligt avtal omfattar upphandlingen

  • - kaffemaskiner
  • - vattenautomater

inklusive service och produkter.

Upphandlingen fokuserar på hållbarhet. Det gäller för såväl elanvändning, produkternas ursprung och odling samt arbetsrättsliga villkor.

Varför upphandlar vi dryckesautomater?

Påfyllda, fungerande dryckesmaskiner är en viktig del av många arbetsplatser, skolor, mottagningar och offentliga platser. Här adderar vi också ett hållbarhetsperspektiv till tjänsten. Vi tänker på miljö- och klimatpåverkan samt bevakar etiska och sociala krav i hela produktionsledet. Du som användande kund blir garanterad ett avtal där mycket redan är säkerställt.

Tidplan för upphandlingen

Annonsering är avslutad. Det går nu att avropa från anbudsområde 2, 3 och 4.

Om upphandlingen

  • Sista anbudsdag: 2018-11-25
  • Status: Pågående
  • Upphandlingsområde: Fastighetsnära varor och tjänster

Tipsa en vän

Kontaktperson

Nina Lindoff

Upphandlare, SKL Kommentus Inköpscentral
Tel:
040 661 62 25
Skicka e-post
SKL Kommentus UC