Dryckesautomater 2017

Vill du ha tillgång till kaffe och dryck på jobbet? Fungerar dryckesautomaten i väntrummet dåligt? Behöver kaffemaskinen ständigt underhåll? Då är det här en upphandling du ska bevaka. Med Dryckesautomater 2017 finns både varma koppar och kalla glas alltid nära till hands.

Information 19 februari 2019: Samtliga fyra anbudsområden har tilldelats i upphandlingen

Aktuell status i upphandlingen:

Avtalsspärren har löpt ut för Anbudsområde 2: Tillgänglighetsanpassade kaffeautomater, Anbudsområde 3: Begagnade kaffeautomater och Anbudsområde 4: Vattenautomater. Avtalet för dessa anbudsområden träder i kraft den 20 februari 2019.

Anbudsområde 1: Kaffeautomater har blivit överprövat.

Om upphandlingen Dryckesautomater 2017

Precis som befintligt avtal omfattar upphandlingen

  • - kaffemaskiner
  • - vattenautomater

inklusive service och produkter.

Upphandlingen fokuserar på hållbarhet. Det gäller för såväl elanvändning, produkternas ursprung och odling samt arbetsrättsliga villkor.

Varför upphandlar vi dryckesautomater?

Påfyllda, fungerande dryckesmaskiner är en viktig del av många arbetsplatser, skolor, mottagningar och offentliga platser. Här adderar vi också ett hållbarhetsperspektiv till tjänsten. Vi tänker på miljö- och klimatpåverkan samt bevakar etiska och sociala krav i hela produktionsledet. Du som användande kund blir garanterad ett avtal där mycket redan är säkerställt.

Tidplan för upphandlingen

Annonsering är avslutad. Ramavtalsstart beräknas till februari 2019.

Om upphandlingen

  • Sista anbudsdag: 2018-11-25
  • Status: Pågående
  • Upphandlingsområde: Fastighetsnära varor och tjänster

Tipsa en vän

Kontaktperson

Nina Lindoff

Upphandlare, SKL Kommentus Inköpscentral
Tel:
040 661 62 25
Skicka e-post
SKL Kommentus UC