Bemanningstjänster 2020

Målet med upphandlingen Bemanningstjänster 2020 är ett ramavtal som ska tillgodose ert behov av extern personal för längre eller kortare tidsperioder.

Kommande avtal ersätter Bemanningstjänster 2015-2 som löper ut i januari 2022. Bemanningstjänster 2015-2 omfattar personal inom tjänstekategorierna; ekonomi, administration, support, HR och fastighet.

Om upphandlingen

Med upphandlingen vill vi skapa ett ramavtal som täcker våra kunders behov av tillfällig extern personal, vid exempelvis sjukfrånvaro, arbetstoppar, annan frånvaro av ordinarie anställda eller för specifika uppdrag.

Målbilden är ett ramavtal där det är möjligt att få tillfällig personal men rätt kompetens på plats både för längre eller kortare tid.

Upphandlingens exakta omfattning och utformning kommer att faställas i pågående förstudie och mer information kommer att uppdateras efterhand.

Var med i vår referensgrupp

Vill du vara med och påverka underlaget, gå med i vår referensgrupp! Referensgruppsarbetet är en förutsättning för att upphandlingen ska bli bra och tillgodose behovet hos de kommuner och regioner som kommer att använda ramavtalet. Vill du gå med i gruppen, anmäl dig här.

Tidplan för upphandlingen

Förstudie pågår för närvarande och en RFI är nu publicerad, se den här. Vår målsättning är att ha ett ramavtal på plats under hösten 2021.

Om upphandlingen

  • Status: Planerad
  • Upphandlingsområde: HR och administrativa tjänster

Tipsa en vän

Kontaktperson

Charlotte Dagnäs

Upphandlare, SKL Kommentus Inköpscentral
Tel:
08 709 59 86
Skicka e-post

Referensgrupp

Anmäl dig till referensgruppen genom att fylla i och skicka in vårt formulär för intresseanmälan. Anmälan är öppen för avropsberättigade myndigheter/enheter.

Avtalsnytt

Prenumerera på ramavtalsnyheter inom finansiella samt HR-relaterade tjänster och produkter. Du får nyheter och information via e-post.