Upphandlings- eller inloggningsansvarig – du ser till att ramavtalet kan användas

Alla svenska kommuner, landsting, regioner och kommunala bolag kan bli kund hos oss och använda våra ramavtal. Du som är upphandlingsansvarig i din organisation ser till att ni får rätt att nyttja avtalen. Här berättar vi hur det går till.

Betala serviceavgiften

Vill ni kunna handla på ramavtalen behöver du betala vår årliga serviceavgift på 1 000 kronor. Serviceavgiften gör er avropsberättigade på samtliga våra avtal vi tar fram under det följande året.

Du som ansvarig upphandlare är också registrerad inloggningsansvarig hos oss. I slutet av varje år skickar vi fakturan för serviceavgiften till alla inloggningsansvariga hos våra kunder.

Betala serviceavgiften i efterhand

Har du inte betalat serviceavgiften vid årsskiftet kan du betala in den senare genom att mejla ekonomi@sklkommentus.se. Då blir ni avropsberättigade på upphandlingarna vi annonserar från datumet du ansluter dig.

Gör avropsanmälan

Som upphandlings-/inloggningsansvarig gör du även avropsanmälan på de ramavtal ni är intresserade av. Saknas avropsanmälan kan ingen som ingår i din verksamhet använda avtalet.

Logga in på Mina sidor

Som upphandlingsansvarig får du inloggningsuppgifter till Mina sidor – ditt användarkonto på vår webbplats. Du loggar in på webbplatsens startsida. På Mina sidor gör du avropsanmälningar, eventuella avsteg samt har koll på vilka ramavtal din verksamhet är avropsberättigade på.

Administrera konton på Mina sidor

Vill du att fler än du ska kunna göra avropsanmälan kan du själv lägga upp och administrera konton för dessa personer på Mina sidor.

Fråga om Mina sidor eller få inloggningsuppgifter

Är du ny upphandlingsansvarig och inte vet om din verksamhet finns registrerad eller behöver få inloggningsuppgifter till Mina sidor, mejla till ski-kundsupport@sklkommentus.se.

Kommentarer (0)

Skriv en kommentar