Sökresultat
22 träffar på ”allt” av typen Utbildningar
-
SKL Kommentus
Utbildning
Allmänna bestämmelser (AB) för chefer
Utbildningen ger en grundläggande kunskap om AB och viss arbetsrättslig lagstiftning.
-
SKL Kommentus
Utbildning
Allmänna bestämmelser (AB) HR-inriktning
Utbildningen syftar till att ge en bred förståelse för tolkning och tillämpning av Allmänna bestämmelser (AB) med inriktning på de delar som berör de personaladministrativa frågeställningarna.
-
SKL Kommentus
Utbildning
Allmänna bestämmelser (AB) löneinriktning
Utbildningen syftar till att ge en bred förståelse för tolkning och tillämpning av Allmänna bestämmelser (AB) med inriktning på de delar som berör de löneadministrativa frågeställningarna.
-
AffärsConcept
Utbildning
Att lämna anbud i offentliga upphandlingar
Undrar du över hur du kan maximera dina chanser att vinna offentliga upphandlingar? Tycker du att det är svårt att förstå varför myndigheter agerar som de gör? varför ställer myndigheterna så många krav?
På utbildningen får du svar på dessa frågor och vi går igenom grunderna för offentlig upphandling från början, allt i syfte för att du ska kunna öka dina möjligheter att vinna affärer med offentliga aktörer.
-
AffärsConcept
Utbildning
Avtalshantering
Upphandlingsprocessen fyller en central roll i relation till avtalshanteringen ur ett proaktivt perspektiv eftersom det avtal som tillkommer härigenom avgör i vilken utsträckning det finns förutsättningar för en ändamålsenlig avtalsförvaltning. Ur ett mer reaktivt perspektiv är det samtidigt kritiskt att ha en effektiv avtalsförvaltning och uppföljning på plats som säkerställer en avtalsenlig leverans.
Juridiken sätter upp ramar för vad som går och i vissa fall måste göras ur ett avtalshanteringsperspektiv. Häri ingår både den reglering som tar sikte vad som krävs i samband med upphandlingens genomförande och den reglering som föreskriver hur vi ska hantera avtalet efter avtalstecknandet och under vilka premisser och till vilken omfattning vi får tillåta avsteg eller ändringar av avtalet utan att en ny upphandling behöver genomföras.
Även processen och metoden avgör dock i vilken utsträckning avtalshanteringen blir framgångsrik eftersom dessa moment är avgörande för det faktiska utfallet.
Den här kursen tar sikte på samtliga ovanstående moment.
Med anledning av den situation som uppstått på grund av Corvid -19 kommer utbildningen även att erbjudas som distansundervisning anmäl dig till Delta digitalt nedan. Deltagare som önskar att delta på distans kommer att få en länk skickad via e-post dagen innan utbildningen genomförs. Via länken kommer deltagarna kunna följa den direktsända undervisningen. Deltagare som vill kommer att ha möjlighet att delta på plast hos IVA konferenscenter på Greve Turegatan 16 Stockholm.
-
AffärsConcept
Utbildning
Concept 1, Diplomerad upphandlare, tio dagar
Riktar sig till upphandlare med viss erfarenhet av att genomföra upphandlingar. Efter att ha genomgått utbildningen har du tillräckliga kunskaper för att självständigt kunna genomföra upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU)
Utbildningen genomförs i fyra ämnesblock under tio dagar. Ämnesblocken täcker hela anskaffningsprocessen, såväl de delar som regleras av LOU som övriga.
Med anledning av den situation som uppstått på grund av Covid-19 kommer utbildningen även att erbjudas som distansundervisning, och då till ett reducerat pris. För att delta på distansundervisning anmäl dig till Delta digitalt nedan. Deltagare som önskar delta på distans kommer att få en länk skickad via e-post dagen innan utbildningen genomförs. Via länken kommer deltagarna kunna följa den direktsända undervisningen. Deltagare på distans rekommenderas använda webbläsaren Google Chrome. Deltagare kommer att ha möjlighet att delta på plats hos IVA konferenscenter på Grev Turegatan 16 i Stockholm. -
AffärsConcept
Utbildning
Concept 2 Certifierad upphandlare, 15 dagar
Utbildningen riktar sig mot erfarna upphandlare som gör strategiska överväganden. Efter utbildningen har du tillräckliga kunskaper för att kunna genomföra komplexa typer av upphandlingar inom offentlig upphandling och kan stötta dina kollegor i strategiska frågor. Utbildningen genomförs i fem ämnesblock under totalt 15 dagar alla på distans.
-
AffärsConcept
Utbildning
Concept, Diplomerad Entreprenadupphandlare, åtta dagar
Riktar sig mot upphandlare med viss erfarenhet av att genomföra entreprenadupphandlingar.Publicerad: 2019-05-23 Hem // Utbildningar och seminarier // Utbildning offentlig upphandling // Concept, Diplomerad Entreprenadupphandlare, åtta dagar
Efter att ha genomgått utbildningen har du tillräckliga kunskaper för att
självständigt kunna genomföra entreprenadupphandlingar inom ramen för lagen för
offentlig upphandling.
Utbildningen genomförs under åtta dagar uppdelat i fyra ämnesblock. Ämnesblocken
täcker hela anskaffningsprocessen samt de centrala frågorna gällande avtalshanteringen.Med anledning av den situation som uppstått på grund av Covid-19 kommer utbildningen även att erbjudas som distansundervisning , och då till ett reducerat pris. För att delta på distansundervisning anmäl dig till Delta digitalt nedan. Deltagare som önskar delta på distans kommer få en länk skickad via e-post dagen innan utbildningen genomförs. Via länken kommer deltagarna kunna följa den direktsända undervisningen. Deltagare på distans rekommenderas använda webbläsare Google Chrome. Deltagare som vill kommer att ha möjlighet att delta på plats hos IVA konferenscenter på Grev Turegatan 16 i Stockholm.
-
AffärsConcept
Utbildning
Dialog och förhandling i offentlig upphandling
Här lär du dig hur du kan använda olika typer av dialog och förhandlingar i offentlig upphandling. Dialog och förhandling är affärsverktyg som är ett självklart inslag i det kommersiella affärslivet. Under utbildningen får du veta vilka förhandlingsmöjligheter som finns inom LOU:s och LUF:s ramar.Publicerad: 2019-10-22 | Senaste ändringen:2021-02-12 Hem // Utbildningar och seminarier // Utbildning offentlig upphandling // Dialog och förhandling i offentlig upphandling -
AffärsConcept
Utbildning
Innovationsupphandling i praktiken
En avgörande faktor för en lyckad upphandling är att det finns en metodik som säkerställer att den upphandlande myndighetens behov tas tillvara på ett så ändamålsenligt sätt som möjligt utifrån marknadens förutsättningar. När det är fråga om nya eller unika behov saknas ofta färdigpaketerade lösningar. Under sådana förhållanden är det kritiskt att vi som upphandlare kan utforma en innovationsupphandlingsprocess som identifierar och stimulerar ändamålsenliga innovationer. Det kan röra sig om en innovationsupphandling som tar sikte på att identifiera befintliga lösningar som kan användas på ett nytt sätt, lösningar som är nära marknaden eller helt nya lösningar. Aktuell utbildning handlar om hur du rent praktiskt går tillväga när du genomför sådana innovationsupphandlingar.