Möbler 2017

Offentliga verksamheter som skolor, vårdcentraler eller kontor behöver möbleras för att vara både funktionella och trivsamma. Upphandlingen ska leda till ett brett möbelsortiment som ska innefatta såväl kreativ lek på förskolan, trygg förvaring av handlingar som välkomnande väntrum hos tandläkaren. Hela upphandlingsprocessen drivs med ett utpräglat miljö- och hållbarhetstänk gällande produkter och tillverkning.

Befintligt ramavtal Möbler 2013 löper ut 2018-08-24. Möbler 2017 ska ersätta detta.

Om upphandlingen Möbler 2017

Syftet med upphandlingen är att täcka behovet av möbler för olika offentliga miljöer och funktioner. Den ska även ge tillgång till närliggande tjänster som komplement. När ramavtalet är klart kommer du kunna avropa enligt dina riktlinjer och önskemål.

Upphandlingen Möbler 2017 omfattar till exempel områden som

  • Förskola
  • Skola
  • Vård och omsorg
  • Arkiv
  • Förvaring
  • Kontor
  • Värdeskåp

Under förstudien tar vi dessutom ställning till följande delar/produkter

  • Tillhörande tjänster, exempelvis inredningshjälp
  • Möbler för hemmaliknande miljöer (enklare/billigare segment)
  • Gardiner och mattor
  • Inredningsdetaljer som kuddar, täcken, filtar
  • Armaturer
  • Utemöbler

En grundläggande tanke är att utbudet ska bestå av miljö- och hållbarhetsmärkta produkter.

Varför upphandlar vi möbler?

Möbelavtalet ingår i SKI:s basportfölj och är ett av de avtal som används mest. Det stora antalet användare visar på fortsatt behov. Upphandlingsområdet är omfattande och därmed tidskrävande, genom en samordnad upphandling kan vi bespara resurser för våra kunder samt ställa högre hållbarhetskrav. Genom upphandlingens storlek skapas också bättre förutsättningar till hög kvalitet och konkurrenskraftiga priser.

Säkerställ att ni är avropsberättigade!

För att garantera din verksamhets möjlighet att beställa på Möbler 2017 när ramavtalet är klart, kontrollera att ni är avropsberättigade. Läs mer hur du går tillväga här.

Tidplan för upphandlingen

Förstudien är påbörjad. Annonsering beräknas till november 2017. Ramavtalet ska vara klart för avrop första kvartalet 2018.

Om upphandlingen

  • Status: Planerad
  • Upphandlingsområde: Förbrukning, administration och kontor

Tipsa en vän

Kontaktperson

Martina Weische

Tf Upphandlingschef, SKL Kommentus Inköpscentral
Tel:
040 661 62 11
:

Avtalsnytt

Prenumerera på ramavtalsnyheter inom administrativa tjänster samt förbrukning, administration och kontor. Du får nyheter och information via e-post.

SKL Kommentus UC